Heb je iets leuks te melden of wil je je mening kwijt over een van onze artikelen? Mail dan naar redactie@hadeejer.nl Ingezonden Ontdek alles over bijen op 11 en 12 juli bij Imkerij ‘t Polleke Op zaterdag 11 en zondag 12 juli opent Imkerij ‘t Polleke haar deuren tijdens de Landelijke Open Imkerijdagen. Tussen 10.00 en 17.00 uur ben je van harte welkom om de fascinerende wereld van de honingbij van dichtbij te beleven. Tijdens deze gratis toegankelijke dagen is er van alles te zien, te doen en te proeven voor jong en oud. Bezoekers kunnen een kijkje nemen bij de bijen, zien hoe honing wordt geslingerd, honing proeven, deelnemen aan een bijenquiz en zelf een insectenhotel of bijenwaskaars maken. Ook zijn er demonstraties, leuke kinderactiviteiten en is er ambachtelijk honingijs verkrijgbaar. Imkerij ‘t Polleke laat bezoekers op een laagdrempelige manier kennismaken met het belangrijke werk van bijen en imkers. Een leerzaam en gezellig uitje voor het hele gezin. www.imkerijtpolleke.nl Je kunt ons vinden op de Jan van den Boomstraat 7. Graag tot dan! Peter en Marja van der Pol Spreuk van de Maand ‘Voetbal vierde helft: de dames promoveerden en reden met een bierwagen door heel HaDee, hup Nederlands elftal’ COLUMN MIET EN GRIET Nog niet zo heel lang geleden vonden de Dinthersen dat die ‘Heziksen’ zich meer voelden dan Dinther. Deftiger en toch wel wat verwaand. Een van de redenen was dat ‘wij’, ‘Hezik’ dus, het kasteel hadden en de abdij. En ‘deftige’ mensen als Toon Verbakel met zijn handschoentjes, Frans van Oorschot met zijn vlinderstrik en niet te vergeten ‘deftige dame’ Babs Grefkens. Maar tijden veranderen en Dinther trok zich aan ons op. Ook in cultureel en sportief opzicht. De Kilsdonkse Molen kwam er, en na vele jaren speelde Avesteyn afgelopen seizoen in een hogere klasse dan ‘Hezik’. Dat geeft de Dintherse burger moed. Wat dan wel weer risico’s met zich mee brengt. Overmoed ligt op de loer. Plotseling geen Dinthers meer kunnen, zelfs geen Nederlands meer. ‘Meet & Greet’ hing er begin deze maand aan de Dintherse toren. In eerste instantie dacht ik dat het verkeerd gespeld was, en dat we uitgenodigd waren bij Miet en Griet. “Nee”, zei mijn broer Jos, “Dès Engels, dè stû dèftiger.” Nou zijn ze dus in Dinther uiteindelijk deftiger dan in ‘Hezik’. Henk fronst zijn wenkbrauwen en bekijkt het allemaal minzaam van bovenaf. “Sunt”, zottie zegge. En nu we het toch over taal hebben, dialect is niet meer welkom in ons ‘durpsblojke’. In de ban gedaan. ‘Ok sunt’. En verder ben ik van mening dat De Bonton gewijzigd wordt in D’n Bontoan. En niet te vergeten, Heesch bij Oss. Maar dat is logisch (JC). Of niet dan, Henk. Eugeno (II) D’N HADEEJER - 27
RkJQdWJsaXNoZXIy MzM5NTg2Ng==