Tiny v.d. Berg (79) “Doet Nederland mee dan?”, vraagt Tiny. Als het antwoord bevestigend is, zegt ze dat ze zeker gaat kijken. “Maar dan alleen de wedstrijden van Nederland, de rest interesseert me niet.” Juliette v.d. Ven (54) “Ja, voetbal is echt vermaak en heel leuk om naar te kijken. Het gezelligste vind ik om dat samen te doen met vrienden en familie. Het mooie van zo’n WK is, dat iedereen voor dezelfde club is en niet bijvoorbeeld de één voor PSV en de andere voor Ajax.” Wim Verkuijlen (61) “Jazeker. Eerst keek ik altijd zoveel mogelijk wedstrijden, maar nu is het midden in de nacht, dus dit jaar zal het minder zijn. Alleen die show in de rust van een half uur, daar baal ik van. Die mogen ze wel afschaffen!” Frank van Aspert (44) “Jazeker, het is altijd leuk om naar het Nederlands elftal te kijken. Dat doen we met vrienden en de kinderen. Dit jaar wordt dat wat lastiger met de tijden, maar we proberen zoveel mogelijk mee te nemen. Ik heb er zelfs het Prinsenweekend voor afgezegd!” Dèxx de Bruijn (11) “Ja, ik ga het WK kijken”, zegt Dèxx enthousiast. “Ik zit zelf ook op voetbal en voetbal is leuk.” Dat is te zien want hij heeft een prachtig voetbalshirt aan. “En wij zelf zijn met SJO Hadee JO 11.1 kampioen geworden!” David (44), Jairus (5), Djouah (7) en Isaiah (12) Schouten “Ja!”, zegt het gezin met de prachtige namen. “Alleen als het heel laat is niet. We zijn echte supporters van Nederland en we hopen dat ze nu een keer het WK gaan winnen!” VOETBALPRAAT Kijk je deze zomer naar het WK Voetbal en waarom? TEKST Rob van Herpen FOTOGRAFIE René Kuijs VORMGEVING Guus van der Heijden D’N HADEEJER - 11
RkJQdWJsaXNoZXIy MzM5NTg2Ng==