d'n HaDeejer december 2016

Sinds 2003 is Martin de Visser (46) ‘terug op het oude nest’ in het voormalige, karakteristieke pand van zijn ouders aan de Hoofdstraat 35, beter bekend als ‘Bakkerij de Visser’. Afgelopen september startte hij vanuit huis zijn eigen administratiekantoor. Tekst Berry van de Wetering Fotografie Sanne van Rozendaal zakelijk bekeken ‘Begrijpelijke cijfers, waar de klant iets mee kan!’ Veel ervaring Hoewel Martin recent voor zichzelf begon, heeft hij al een grote administratieve carrière achter zich. Na zijn Hbo-opleiding SPD (gespecialiseerd in bedrijfsadministratie en belastingrecht) kwam hij via administratiekantoor Confidence terecht bij Detron. Van Gerrit van Schijndel leerde hij het vak. Toen hun wegen zich scheidden, stapte Martin over naar de supermarktbranche. Bij Groothandel van Eerd werd hij de assistent van dorpsgenoot Jo van Hemmen. “Van hem leerde ik het ‘ouderwetse’ boekhouden, en dat bedoel ik dan positief! Als je namelijk de verwerking achter de schermen van een computerprogramma kent, dan maakt dat je werk een heel stuk eenvoudiger.” Martin groeide mee met de ontwikkeling van de Jumbo supermarkt; zijn werk werd steeds specialistischer en hij werd teamleider financiën van de gehele logistieke tak. Bij de overname van Super de Boer destijds moest hij twee financiële werelden samenvoegen. “Daar heb ik veel van geleerd, maar toen ik vanwege de C1000-overname naar Amersfoort zou moeten voor het werk, was ik er klaar mee.” Hij stapte over naar de Sligro en kreeg daar voor het eerst het idee om voor zichzelf te beginnen. Gestimuleerd door zijn omgeving, kreeg hij het laatste zetje van oud-collega Gerrit. “We kwamen elkaar weer tegen via de Kersouwe, en hij zei tegen me: ‘Dat moet jij zeker gaan doen en je kunt bij mij altijd terecht voor advies’. Die schop onder mijn kont had ik nodig om de stap te zetten.” Professioneel én persoonlijk Martin sloot zich aan bij de franchiseformule Cijfermeester. “We werken met een up-to-date centraal systeem, wat in de Cloud werkt, zodat de klant via een eigen inlog ook bij zijn gegevens kan. Daarbij is alles uitstekend beveiligd.” Zelf omschrijft Martin zijn aanbod als ‘Betrokkenheid en een scherpe prijs, met de kwaliteit van een accountantskantoor’. “Ik wil graag mét de ondernemer werken in plaats van voor hem. Ik vind het belangrijk dat de klant begrijpelijke cijfers krijgt, waar hij ook iets mee kan. Dus niet puur een cijferoverzicht voor de bank of de belastingdienst, maar gegevens waarmee de ondernemer keuzes kan maken voor de toekomst.” Zijn werkgebied omvat grofweg het gebied tussen Middelrode, Heesch, Veghel en Schijndel. “Ik spreek met de klant een vaste prijs af voor mijn dienst, zodat je weet waar je aan toe bent. Vanaf dan wil ik er zijn voor de klant en mogen ze me altijd bellen of praten we bij onder het genot van een kop koffie. Uit die directe betrokkenheid met de mensen haal ik mijn grootste voldoening in het werk.” Betrokkenheid, kwaliteit en laagdrempelig ‘Ik maak het niet moeilijker dan het daadwerkelijk is’ d ’ n hadee j er 49

RkJQdWJsaXNoZXIy MjU2Mzc=