d'n Hadeejer mei 2007

17 Ingezonden Drempelsanatorium Bijna 2,5 jaar geleden, in een van de eerste Hadeejers, heb ik geschreven dat ons gemeentebestuur waarschijnlijk een abonnement heeft lopen bij het drempelaanlegbedrijf. Meerdere malen zijn de drempels verketterd en vergruisd in mijn brieven. Een jaar geleden heb ik gemeld welke maatregelen genomen moeten worden om te bepalen welke drempels voor veel verkeersoverlast zorgen. Deze publicaties lijken nu een gevolg te krijgen: de gemeente heeft – en ik verzin dit niet – een drempelsaneringsplan opgesteld. Zij hebben daarvoor ongeveer 60 drempels geselecteerd. Een aantal daarvan wordt gesaneerd en een aantal verdwijnt. Ik ben benieuwd welke drempels gaan verdwijnen.Want, drempels weghalen is alleen goed voor onze samenleving als er veel mensen last van hebben. Mensen hebben last van drempels als er veel auto’s overheen rijden. Echter, als er over een weg veel auto’s rijden, dan is het wellicht beter dat er drempels liggen. Men gaat dus drempels weghalen om dezelfde reden dat ze aangelegd zijn. Dit is pure nonsens. Mijn conclusie is dan ook dat het gaat om het abonnement met het drempelaanlegbedrijf. Omdat drempels aanleggen een aflopende business was, is dat nu een drempelverbouwbedrijf geworden.Wat mij betreft kan de hele santemekraam inclusief saneringsplan door het sanitair gespoeld worden. Santé. Harrie Droesen Beste redactie, Graag wil ik reageren op het artikel over het aanpassen/verwijderen van de drempels.Afgezien dat de werkzaamheden veel geld van de burger kosten (wat al was voorspeld enkele jaren geleden), is er tegen beter weten in het besluit vele jaren geleden politiek doorgedrukt. Wie herinnert zich niet de actie tegen de drempels, geïnitieerd door Dhr. Lips. De gemeente trok zich geen moer aan van de richtlijnen, gesteld door diverse instanties, voor de uitvoering van drempels. Aannemers lachten zich een bult. Elke kern had andere drempels. De ene verzakte nog meer dan de andere. Kijk nu in de Heilarensestraat in Dinther. Zelfs 30 km. is te hard. Milieu-aspecten telden toen ineens niet meer mee. Nu is het een hot item. Je wordt eraan herinnerd als je weer je eigen gemeente binnen komt rijden: drempels. Liever naar Veghel winkelen dan naar Heesch/Nistelrode. Reden: minder drempels. Het ergste vind ik dat toen, ondanks de felle protesten, het drempelbeleid is doorgedrukt. Resultaat... 0,0. Graag zou ik nog wel eens willen weten wie daar toen verantwoordelijk voor was en waarom dat het nu € 150.000,- moet kosten. Laat eerst de kwaliteit van de drempels maar eens beter gemaakt worden en laat de kwaliteit van het werk van de aannemers goed controleren. Die worden nu dus 2x betaald. Lachuuuuh, van jouw en mijn centen. A.J.M van Veghel HaDee Kupke Stefan Kamp zoon van Hieke Stek, vakkenvuller bij de Jumbo Spreuk van de maand Er komen veel Dintherse broeders naar de Heeswijkse bridgeclub In de vorige HaDeejer is in het artikel over de drie jubilerende priesters de foto van Harrie van Doorn komen te vervallen. Bij deze alsnog de foto van dhr. Van Doorn.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjU2Mzc=