d'n Hadeejer augustus 2022

• Scheiding Zorg voor een scheiding op de weg. Hierdoor blijft iedereen op zijn eigen weghelft, waardoor er geen (onverwachte) situatie ontstaat tussen tegenliggers. Ook zijn er in het ontwerp, bomen ingetekend om de middelgeleider meer zichtbaarheid te geven. • Voldoende ruimte voor de voetganger en brede zebrapaden in de looplijn. • Brede fietsstroken zodat fietsers een duidelijke positie hebben. • Niet parkeren op de Slinger. In de praktijk Na de ontwerpfase, hebben we dit in de praktijk gebracht. Naar aanleiding van de eerder genoemde reacties wordt/ is het volgende aangepast: • Verwijderen ANWB-bewegwijzering. De oude bewegwijzering past niet meer bij de nieuwe inrichting als verblijfsgebied. Er wordt nu nog verwezen naar omliggende dorpen door Heeswijk-Dinther heen. Bijvoorbeeld: komende vanuit de Torenstraat, word je over de Traverse richting Berlicum gestuurd. Gemotoriseerd verkeer dient via de N279 te rijden waar mogelijk. Dit wordt in de loop van het project meegenomen. • Aanbrengen van haaientand-markering tussen het zebrapad en de fietsstrook bij de Mgr. Van Oorschotstraat en de Abdijstraat. Deze aanvulling geeft extra ondersteuning aan de aanwezige bebording. • In het najaar worden twee bomen geplaatst in het middelgedeelte zoals te zien is op de afbeelding. Nieuwe Traverse een succes? Op de vraag “Hebben we nu een feilloos plan?” moeten we antwoorden dat zo’n plan niet bestaat. Samen met de omwonenden en de belanghebbenden hebben we een plan gemaakt dat aansluit op de wensen en behoeften van de omwonenden en betrokkenen. We horen positieve geluiden over de wijze waarop het erbij ligt: een mooie dorpsstraat met brede fietsstroken en de voetgangers die veilig kunnen bewegen. Ook zien we dat de gemiddelde snelheid is gedaald met ongeveer 10 km/h, iets wat bijdraagt aan de verkeersveiligheid van de weg. In de nieuwsbrief eind 2022 gaan we dieper in op verkeersmetingen. Ook de huidige situatie heeft zijn beperkingen. Het blijft een drukke weg. Daarnaast hebben we door de herinrichting in Heeswijk aan één zijde een volwaardig trottoir kunnen maken en aan de overzijde een wat smaller trottoir. Helaas is er simpelweg te weinig ruimte. Samen met bewoners is er gekozen voor andere verkeersmaatregelen dan de traditionele drempels en plateaus, wat veel trillingen en schades oplevert in de woningen. Voor sommige weggebruikers zijn de markante plekken even wennen. Ook houdt nog een klein gedeelte van het autoverkeer zich niet aan de gevraagde (en verplichte) rijsnelheid. Traverse Heeswijk-Dinther Traverse Heeswijk-Dinther Advertorial Oude situatie Slinger Midden geleider met bomen

RkJQdWJsaXNoZXIy MjU2Mzc=